Přechod na novou platformu: Proč jsem se rozhodla opustit Shoptet
- nataliefraisova2
- 9. 2. 2024
- Minut čtení: 2

Milí zákazníci,
s radostí vám oznamuji, že jsem udělala důležitý krok vpřed pro zlepšení vašeho dojmu z nakupování na mém eshopu a pro udržení mých vlastních nervů s upravováním jeho vzhledu.
Po dlouhém váhání jsem se rozhodla opustit platformu Shoptet a přejít na novou a - snad ne jen prozatím - lepší platformu.
Proč tedy opouštím Shoptet? I když tato platforma nabízela snadnou administraci, bohužel jsem se setkala s řadou omezení, zejména co se týče designu mého eshopu. Výběr šablon byl omezený a přizpůsobení vzhledu bylo skoro nemožné. Prakticky nic, kromě výměny fotografií za své zde nešlo změnit. Dokonce i za základní funkce, jako je správa skladu, jsem musela platit příplatek k tarifu.
Přijde mi ironické, že jsem musela připlácet za služby, které by měly být základní součástí každé e-shopové platformy.
Dalším problémem byla možnost použití slevových kuponů, za které jsem si opět musela připlatit, jelikož tuto funkci nabízel Shoptet opět jen jako placený doplněk.
Naštěstí se toto změnilo s mým přechodem na novou platformu Wix. Nová platforma mi dává mnohem větší flexibilitu a kontrolu nad vzhledem mého eshopu. Můžu si vybírat z širšího výběru šablon a přizpůsobit je mým potřebám. Editor webu funguje jako "drag & drop", takže si můžu na stránky přidat cokoliv chci a kdekoliv chci. Například nový blok s kategoriemi, kde můžu přidat tlačítka s odkazy a dokonce upravit jejich vzhled. Toto je po Shoptetu naprostá utopie, pokud ovšem nejste programátor. Navíc, veškeré důležité funkce, jako je správa skladu a možnost použití slevových kuponů, jsou součástí základního balíčku bez dalších zbytečných poplatků.
Web jsem si navrhovala sama, což samozřejmě odborné očko pozná, ale jsem ráda za to, jak vypadá. A dle mého názoru vypadá lépe, než předchozí web.
I přesto vše musí mít alespoň jeden háček. Tím, že je tato platforma zahraniční, tak nemá svůj vlastní doplněk pro Zásilkovnu, jako to měl právě Shoptet. Což znamená, že tentokrát se Vám při výběru dopravy neotevře rovnou mapka pro výběr výdejního místa, ale výdejní místo budete muset najít sami na webu Zásilkovny a následně mi jej napsat do poznámky v košíku.
Tuto informaci mám napsanou v košíku i s odkazem na mapu výdejním míst, tak snad to nebude takový zádrhel a bude to vše srozumitelné. Kdo ví, třeba nakonec změním i přepravce balíků.
Doufám, že tento krok oceníte tak jako já a že vaše nákupy na mém novém eshopu budou ještě příjemnější a pohodlnější.
Samozřejmě ocením i jakoukoliv zpětnou vazbu, ať už kritiku nebo dobře míněnou radu.
S láskou,
Naty